Kara prawie 400.000 zł za niezgodność reklamy z uchwałą krajobrazową w Poznaniu
NewsKancelaria podjęła się prowadzenia sprawy klienta z branży reklamy zewnętrznej, w której Prezydent Miasta Poznania wymierzył mu decyzją administracyjną karę pieniężną za niezgodność tablicy reklamowej z uchwałą krajobrazową w Poznaniu w kwocie prawie 400.000 zł. Klient Kancelarii wynajmuje ślepą ścianę w prestiżowej lokalizacji w Poznaniu pod ekspozycję wielkoformatowej reklamy – w formie siatki z nadrukiem reklamowym (winyl). Tablica reklamowa składa się z konstrukcji reklamy, czyli zamocowanych na stałe w ścianie budynku kotw i profili stalowych, na które nakładany jest zmienny materiał reklamowy. Organ administracji zdecydował się na wymierzenie kary pieniężnej twierdząc, że za każdym razem, gdy na tablicy reklamowej umieszczany jest materiał reklamowy powstaje nowa reklama niezgodna z uchwałą krajobrazową, ponieważ umieszczenie siatki na kotwach i profilach wymaga wykonania robót budowlanych. Kancelaria przedstawiła stanowisko, że założenie siatki na kotwach i profilach stalowych nie wymaga wykonania robót budowlanych – stąd też samo założenie siatki nie prowadzi do powstania nowego obiektu budowlanego. W konsekwencji taka tablica reklamowa nie jest nową reklamą w rozumieniu uchwały krajobrazowej, ponieważ konstrukcja tablicy reklamowej powstała przed wejściem w życie uchwały krajobrazowej. W związku z powyższym Kancelaria przygotowała i złożyła odwołanie od tej decyzji do organu administracji drugiej instancji.